A fickó fakanállal

... mindig kifőz valamit

Tormás füstölt pisztráng-rilette

2013. december 06. 02:35 - A fickó

A rilette tulajdonképpen egyfajta szálaira szétcincált darabosabbra vagy pépesebbre készített hús. Készülhet főtt, sült, akár maradék húsokból, füstölt vagy konzerv halakból is. Mindössze ízesíteni és fűszerezni kell. Bővebben itt lehet olvasni róla.

Nos, én már régebb óta gyártogatok ilyen kencéket, főleg halas riletteket, egyik kedvencem, ami jobb minőségű (minimum Rio Mare) sós lében eltett, esetleg olajos tonhalból készül. Kevés finomra aprított lágy ízű hagyma, só, bors, házi majonéz, citromlé, nem is kell más hozzá. Remek pirítósra kenve, apró fűszeres savanyú uborkákkal (cornichons). A cím beli receptre egyébként Gordon Ramsay vezetett rá, konkrétan úgy, hogy elolvastam a Smoked trout rilettes receptjét. Egyszerű megcsinálni, használjunk jó alapanyagokat és igen jó kis szendvicskrém kerekedik ki belőle. Ez még azokból az időkből ered, amikor szilárd elhatározásom volt, hogy a Fickó F-fel érdekesebb receptjeit lefordítom magyarra. 4 vagy 5 receptig el is jutottam, aztán mindig találtam újakat, amiket mindig másképp készítettem el és már nem érdekelt, hogy le van-e fordítva vagy sem.

A minap vendégek jöttek és ezt tálaltam fel nekik előételként, sajnos bébi római salátám épp nem volt itthon, ezért friss zsenge reteklevélre tettem. A borsóhajtásom is épp akkor növekedett, ezért inkább friss zsázsával díszítettem, de nem volt reklamáció, sőt még ettek volna, de nem adtam, hogy végig bírják enni a többi fogást is. :)

tormas_fustolt_pisztrang_rilette.jpg

Hozzávalók 4 személyre:

  • 200 g minőségi füstölt pisztráng filé
  • 2 ek 2-3 mm-es kockákra vágott apró savanyú uborka (pl. cornichon)
  • 1 ek finomra vágott snidling, plusz egy kevés a tálaláshoz
  • 150 g crème fraiche (pl. Demeter bio crème fraiche)
  • 1 vagy 2 ek frissen reszelt torma (ízlés szerint)
  • 1 tk friss citromlé, plusz egy kevés a tálaláshoz
  • 20 egyformára vágott bébi római saláta levél
  • friss borsóhajtás a tálaláshoz, díszítéshez (ha van)
  • gyümölcsös olívaolaj (pl. Cabeço das Nogueiras Premium)
  • tengeri só, frissen őrölt feketebors

Elkészítés:

Keverjük össze az cornichon-t, a snidlinget, a crème fraiche-t, a tormát egy tálban, fűszerezzük sóval, borssal, citromlével. A pisztrángokat óvatosan morzsoljuk ízeire, ha vannak benne finom szálkák, azokat távolítsuk el. Keverjük bele a fűszeres krémbe, de ne törjük nagyon össze a halat. Öt apró galuskát tálaljunk személyenként a saláta levélkéken (Én most egy nagy galuskát tettem a tányérokra, mert nem volt salátám). Szórjuk meg snidlinggel, tegyünk mellé borsóhajtást. Locsoljuk meg néhány csepp citromlével és öntsük körbe gyümölcsös olívaolajjal. Adhatunk mellé pirított kenyeret.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://afickofakanallal.blog.hu/api/trackback/id/tr295678047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása