A fickó fakanállal

... mindig kifőz valamit

Finomfüves joghurtban pácolt csirkemell pirított hagymás panko panírban

2014. március 17. 02:43 - A fickó

Rántott hús light? Vagy mégsem. Egy biztos: tojás, liszt nem kell hozzá. A helyzet az, hogy ezt az ételt a legutóbb posztolt főzelékhez készítettem feltétként, csak akkor nem írtam róla. Arra gondoltam, hogy megér majd egy külön posztot. Ez a panír ötlet nem eget rengető, de annál finomabb és remekül variálható, ráadásul könnyebb, mint egy hagyományos tojásos - lisztes változat. Általában csirkemellnél és halaknál használom ezt a megoldást. A lényeg a sűrű sós joghurtba kevert fűszereken van, tehetünk bele szinte bármilyen fűszert, fűszerkeveréket (garam masala, curry félék), zöldfűszert, citromlevet, finomra vágott vagy Microplane reszelőn lereszelt zöldségeket, hagymát, fokhagymát, gyömbért, chilit. Egyik kedvencem, amikor lazacfilét készítek el így. Salátával, egy pohár rozéval remek könnyű fogás. Könnyebb főzelékek mellé gyakran adom így a csirkemellet feltétként. A joghurtos páctól nagyon omlós, szaftos és ízes lesz az amúgy meglehetősen semleges csirkemell. Ha nincs sűrű joghurtunk, vászonruhán vagy gézen csepegtessük le. Fontos, hogy a morzsa panko legyen, mert a hagyományos nagyon elázik, a panko-nak meg még jó is az extra nedvesség. Ha még nem csináltatok hasonlót, mindenképpen próbáljátok ki. Finomfüvek helyett tehettek bele például a mostanság rendesen hájpolt (szerintem jogosan) medvehagymából. Megjegyzem: a turbolya is nyomul már a természetben, de ezt még nem sokan ismerik.

csirkemell_finomfuves_joghurtos_panirban.jpg

Hozzávalók 2 főre:

  • 2 db fél csirkemell filé (tanyasi, bio, vagy bármilyen egészséges, szabadtartású állatból)
  • 2-3 ek 10%-os görögjoghurt
  • só (himalájai vagy parajdi)
  • frissen őrölt feketebors
  • 1 tk friss citromlé
  • ¼ csokor finomfű (tárkony, turbolya, petrezselyem, snidling)
  • panko
  • kevés pirított hagyma (ázsiai boltokban kapható, de ha nincs, akkor a pácba reszeljünk kevés salottát is)
  • tisztított vaj vagy olívaolaj a sütéshez

Elkészítés:

A joghurtot összekeverjük a fűszerekkel, legyen jó sós, mert ez sózza majd a húst, amit nem sózzuk előtte. A húst fólia alatt sima felületű klopfolóval egyenletes vastagságúra ütögetjük, inkább csak a mell vastagabb részét. Ne legyen vékony, maradjon kb. 8-10 mm vastag. Egy tálkában alaposan összeforgatjuk a joghurtos páccal és fóliával lefedve hűtőbe tesszük legalább egy órára. A panko-ba belekeverünk egy kevés mozsárban összetört pirított hagymát. A  csirkemellszeleteket úgy vesszük ki a pácból, hogy jó vastagon álljon rajta, ha kell, kenjünk is rá bőven, majd a panko-val bundázzuk, jól rányomkodjuk. Néhány perc múlva egy ujjnyi forró zsiradékon kisütjük. 2-3 perc elég oldalanként, óvatosan forgassuk, mert a bunda elég törékeny. Papírtörlőn itassuk le a felesleges zsiradékot és forrón tálaljuk.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://afickofakanallal.blog.hu/api/trackback/id/tr205865439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motoroskonyhaja 2014.03.18. 08:23:51

Tetszik. Jók az összetevők és a pankót amúgy is imádom, de jelenleg nincs itthon belőle. Sebaj, április elején megyek a fővárosba, a Rákóczi téren majd begyűjtök egy-két zacskóval.

De igazság szerint a bolognaid jelenleg sokkal jobban izgatja a fantáziámat.... :D

TSK 2014.03.18. 08:58:36

A joghurtos pácolás marha jó! Én nyáron citromos joghurtban pácolok grillezéshez húst. Az valami elképesztően jó!

motoroskonyhaja 2014.03.18. 09:45:40

Ez előbb kimaradt: én pirított hagymát az Ikeában szoktam venni. Időnként árulnak a Lidl-ben is, de az nem olyan ropogós és szerintem zsírosabb is.

A fickó 2014.03.18. 13:32:07

@motoroskonyhaja: Panko-t én a Lehelen veszem, kilós kiszerelésben (2200 Ft), van ott egy jó delikát sokféle török cucc is van. Német gyártású (görög) típusú joghurt is itt szoktam venni, szintén kilós kiszerelésben, bár az eredeti görög jobb, de cserébe kétszer (2000 Ft körül)annyiba kerül, amig ez csak 8-900 Ft). Sok mindent veszek itt általában. Szeretem a Culinarist is, a Hunyadi téri 2 percre van tőlem.
Bolognai, nekem most még van a mélyhűtőben, elég jól tűri a fagyasztást. Vákuumtasakban teszem és így is melegítem fel. Legközelebb nyáron készítem el paradicsom eltevéskor. Ökörfarokból fogom megcsinálni, Heston Blumenthal-nál láttam.

A fickó 2014.03.18. 13:43:27

@TSK: Friss lazaccal feltétlen próbáljátok ki, csak legyen egyenletes vastagságú, lehet bunda nélkül grillezi, bundázva serpenyőben tisztított vajban kisütni. A joghurt fűszerezése: friss thai chili reszelve, vagy finomra vágva, salotta szintén apróra vágva, citromlé, só, bors, egyéb zöld vagy szárított fűszerek ízlés szerint (a menta különösen üdévé teszi) és olívaolaj, de ez csak akkor, ha grillezve lesz. Jó saláta mellé, meg egy jó sör persze. Tipikus tavaszi, nyári kaja.

A fickó 2014.03.18. 13:48:24

@motoroskonyhaja: Az Ikeás jó. Ázsiai üzletekben keresd, ott is akadnak jók, a Culinaris-ban van holland azt még nem kóstoltam.

motoroskonyhaja 2014.03.18. 18:34:14

@A fickó: Jóvanna, a Lehelen, persze :D Én is imádom a Lehelt, amíg Pesten dolgoztam napi szinten én is sokszor mentem oda, nagyszerű hely!
Ott himalájai sót vettem az emeleten és rengeteg friss zöldséget a -számomra- egzotikus dolgokon kívül, pl. bárány.
Az általad említett delikát pontosabban hol van a piacon? Április elején megyek Pestre, akkor -szokás szerint- mindenhol feltankolok a kifogyó dolgokból, így megyek a Lehelre is.
A Culinaris jó, de bazi drága. Persze az megint más, ha 2 percre van tőled. Mivel nekem messze van inkább a neten rendelek külföldről. Tudom, hogy nekik (Culinaris) is van webshopjuk, de nevetségesen magas árakkal és szállítási költséggel dolgoznak egy külföldihez képest.

motoroskonyhaja 2014.03.18. 18:34:56

@A fickó: Nnnnna, ázsiai üzletekben még sosem néztem, de ezek után fogom :D

A fickó 2014.03.18. 20:47:26

@motoroskonyhaja: Középtájt a tojásárusok mögött, sok török termék, joghurt, ázsiai cucc is van, panko, sok fajta liszt, sók, cukrok p. kókuszcukor is), fűszerek, ha már kifogytam az eltett paradicsomból itt veszek Mutti-t, azt szeretem. Igazából a Hunyadi téri piac nekem 2 perc, a Lehel 15 perc, a Fény 20 perc, a Fehérvári is 20 perc. A nagycsarnok már bonyolultabb. A Rákóczi térit nem szeretem, csak a kínaiba szoktam menni. Aztán a neten is rendelek, pl. olíva olajat az igazi olíva-tól.
süti beállítások módosítása