A fickó fakanállal

... mindig kifőz valamit

Párolt csirkecomb újfokhagyma mártásban, szalonnás-spárgás zsemlegombóccal

2014. április 17. 01:49 - A fickó

A medvehagyma már uncsi, itt az újfokhagyma! :D Dehogy, a medvehagymát nem lehet megunni, de ebbe a fogásba most nem került - bár kerülhetett volna.

Szokásomhoz híven elég későn értem le a Hunyadi téri szabad piacra, ahol kedvenc árusaim már éppen pakoltak. Nagyon jó a spárgájuk és ami a lényeg, tényleg friss. Vettem is, bár már éppen elpakolták, ekkor vettem észre a pulton egy csomó, első pillantásra pórénak tűnő izét. Később kiderült, ezek újfokhagymák. Láttam és használtam én már újfokhagymát, de azok vékonyabbak vagy fejesebbek voltak. A lényeg, hogy vettem, még kedvezményt is kaptam. :) Már hazafelé eldöntöttem, hogy egy kedvenc téli fogásom - a csirke fokhagymamártásban zsemlegombóccal - tavaszi változatát készítem el belőle. Beraktam a spájzba, mikor később beléptem, eszméletlen fokhagymaillat terjengett. Kellett nekem levágni a zöldjéből! Hú, nagyon jó lett így is az étel, fűszeresen friss, de tartalmas mártást sikerült kreálnom belőle és a zsemlegombóc is finom lett. Jó volt benne a szalonna és a spárga. A szósz, ami szép pasztell színű lett, önálló fogásként is megállná a helyét. Szerintem a rizs, a tészta, s egy jó krumpli krokett is jól menne hozzá. Sőt, a mártás szerintem még levesben főtt húsokhoz is jól illeszkedne. A csirke párolóleve mindenképp barna csirkealaplé kell legyen, ettől lesz ez a mártás ízes, karakteres. Nagyon hamar megfő ez a zöldség, 8-10 perc. A medvehagymához hasonlóan üde, de intenzívebb az íze és azt kevésbé veszíti el főzés közben. Legközelebb főzeléket vagy krémlevest készítek belőle. 

parolt_csirkecomb_ujfokhagyma_martasban_.jpg

Hozzávalók 2 főre:

A csirkéhez:

  • 2 db egész csirkecomb (lehetőleg szabadtartású csirkéből)
  • 30-35 dkg újfokhagyma (a pórészerű változat)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 3 dl barna csirkealaplé
  • 1 ek vaj
  • 1 tk dijoni mustár
  • pár csepp citromlé
  • 0,5 dl zsíros tejföl (pl. Cserpes, Boppe)
  • 3-4 szál kapor
  • 2 szál kakukkfű
  • 3-4 szál petrezselyem zöld (lapos levelű)
  • só (himalájai vagy parajdi)
  • frissen őrölt feketebors

A zsemlegombóchoz:

  • 3 jobbfajta zsemle
  • 1 tojás
  • 0,5 dl tejföl
  • 40 g liszt
  • 15-20 g pancetta vagy bacon, apró kockákra vágva
  • 3 zöldspárga síp lepikkelyezve, apró kockákra vágva
  • 4-5 szál petrezselyemzöld, finomra vágva
  • kevés olívaolaj
  • só (himalájai és parajdi)
  • frissen őrölt szerecsendió

Elkészítés:

A csirkecombokat pirítsuk körbe a vajon. Ha gyengébb minőségű vajunk van, az könnyen megég, erre vigyázzunk. Adjuk hozzá a fokhagymagerezdet, a kakukkfüvet, sózzuk, borsozzuk, öntsük fel az alaplével, és fedő alatt pároljuk puhára. A főzés vége előtt 8-10 perccel adjuk hozzá a vékony karikára szelt (gyalulhatjuk is) újfokhagymát. Ha ez is megpuhult, vegyük le a tűzről. Kissé hagyjuk hűlni.

ujfokhagyma.jpg

A combokat vegyük ki, fedjük le fóliával és tartsuk melegen. A zöldséges léhez adjuk hozzá a mustárt, a finomra vágott petrezselymet, a kaprot, és erős botmixerrel dolgozzuk össze alaposan. Forraljuk össze, ha túl sűrű lenne, adhatunk hozzá még alaplevet. Végül adjuk hozzá a tejfölt, keverjük át még jól ezzel is. Tegyük vissza a húst, és ha még kell, sózzuk, borsozzuk. Pár csepp citromlével ízesíthetjük még. Legyen ízes, pikánsan fűszeres.

A gombóchoz az egyik zsemlét kockákra vágjuk, a másik kettőt hideg vízbe áztatjuk, kicsavarjuk és egy nagyobb tálba tesszük. A szalonnát apró kockákra vágjuk, serpenyőben kevés olajon megpirítjuk, hozzáadjuk a spárga kockákat és még 2 percig pirítjuk. A spárgát és a szalonnát a kinyomkodott zsemlékhez adjuk. A visszamaradt zsiradékon megpirítjuk a zsemlekockákat is. Felütünk egy tojást és a sárgáját szintén a kinyomkodott zsemlékhez adjuk, beletesszük a zsemlekockákat, a tejfölt, a lisztet is. Sózzuk, szerecsendiót reszelünk rá, rászórjuk a petrezselyem zöldet és könnyű mozdulatokkal összedolgozzuk. A fehérjét habbá verjük, és ezt is lazán hozzákeverjük. Minden keveredjen el egyenletesen, de a pirított zsemlekockákat ne nagyon törjük össze. Osszuk 8-10 adagra és vizes kézzel formázzunk gombócokat belőlük. Forrásban lévő, de nem lobogó sós vízben kifőzzük őket, lecsepegtetjük és olvasztott vajjal meglocsoljuk.

Tálaláskor rakjuk tányérra a csirkecombot és öntsük le a mártással. Ha nem szeretjük a főtt bőrt, ezt előtte leszedhetjük. Végül tegyünk mellé néhányat a gombócokból is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://afickofakanallal.blog.hu/api/trackback/id/tr696044998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása